0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

اجاره دستگاه اکسیژن ساز

مدیر سایت
20 شهریور 1401
8 دقیقه زمان برای مطالعه
اجاره-دستگاه-اکسیژن-ساز--300x158
4.9/5 - (20 امتیاز)

اجاره دستگاه اکسیژن ساز

دستگاه اکسیژن ساز یکی از ابزارهای پزشکی می‌باشد و درواقع می‌توان عنوان مهم ترین و ضروری‌ترین دستگاه پزشکی خانگی را به آن نسبت داد. که هوای محیط را برای بیماران تصفیه می‌کند. این بیماران درواقع کسانی هستند که به هردلیلی سطح اکسیژن خون پایینی دارند. به این نکته توجه داشته باشید که یکی از بهترین مزایای این دستگاه این است که کارکرد آن بسیار ساده بود و نیاز به هیچ‌گونه مهارت یا تخصص خاصی ندارد. امروزه با توجه به پیشرفتی که در سطح جامعه در همه ی موارد به‌خصوص تکنولوژی و فناوری ها موارد جدیدی وارد بازار شده و بسیاری را به شگفتی وا داشته اند که دارای ویژگی های خاصی مانند عدم اسیب به محیط زیست و داشتن حداقل الاینده ها می‌باشند. این دستگاه دارای دو مدل ثابت و متحرک می‌باشد که در منازل، بیمارستان ها، مراکز درمانی و… استفاده می‌شود.

دستگاه‌های اکسیژن ساز از جمله مهم‌ترین و حیاتی‌ترین تجهیزات پزشکی می‌باشند. از این دستگاه برای بیماران آمفیزم، بیمارانی که فشار خون بالایی دارند، افرادی که به کرونا مبتلا شده‌اند که به مشکلات تنفسی دچار شده اند، باید از اکسیژن ساز استفاده نمایند. اساس کار این دستگاه به‌طور خلاصه به این صورت است که با کمپرس کردن هوای اتاق و فشردن آن به داخل مخزن هایی با نام زئولیت، نیتروژن موجود در هوا را با جذب کردن در فشار مشخص جدا می‌کنند و چیزی که در انتها باقی می‌ماند اکسیژن بالای ۹۵ درصد یا همان اکسیژن مدیکال یا به بیان ساده تر اکسیژن پزشکی است‌. اجاره دستگاه اکسیژن ساز نیز در همه مکان‌ها به خصوص برای مصرف شخصی بیماران نیز انجام می‌شود. در ادامه قصد داریم تا بیشتر در این خصوص صحبت کنیم. برای اطلاعات بیشتر نیز توصیه می‌کنیم مقاله زیر را مطالعه نمایید.

اکسیژن ساز کار کرده بویوک_ییلدیز ۱ لیتری

انواع دستگاه اکسیژن ساز

همان طور که در ابتدا عنوان کردیم، اکسیژن سازها به دو دسته ثابت و متحرک یا پرتابل تبدیل می‌شوند.

اکسیژن ساز ثابت

اگر برای منازل و یا مصرف شخصی می‌خواهید استفاده کنید معمولا از مدل ثابت آن استفاده می‌کنند. اکسیژن ساز ثابت همان طور که از نامش پیداست، باید در یک مکان ثابت قرار بگیرد. وزن آن نیز بیش از ۱۰ کیلوگرم می‌باشد. از این دستگاه برای اکسیژن‌رسانی به بیمار انجام می‌شود. تولید اکسیژن از این دستگاه می‌تواند هم به صورت پالس و هم مداوم انجام شود. اجاره دستگاه اکسیژن ساز ثابت نیز برای بیمارانی که در منزل تحت مراقبت می‌باشند نیز امکان‌پذیر می‌باشد. برای آن که بهترین نتیجه را از استفاده این دستگاه بگیرید، بهتر است از لوازم جانبی آن استفاده کنید. لوازم جانبی دستگاه اکسیژن ساز عبارت‌اند از: فیلتر، لوله اکسیژن، لیوان مرطوب کننده و….

اکسیژن ساز پرتابل

نوع دیگر اکسیژن سازها، مدل پرتابل و یا متحرک می‌باشد. این مدل همان طور که از نام آن پیداست، برای حمل بهتر دستگاه می‌باشند. این مدل به صورت پالسی اکسیژن‌رسانی می‌کند. این نوع از دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است که حس گر دستگاه زمان دم و یا بازدم بیمار را تشخیص می‌دهد. به طوری که اکسیژن را در هنگام دم خارج و زمان بازدم نیز اکسیژن را قطع می‌کند. در نتیجه باعث می‌شود تا انرژی کمتری مصرف شود.

نوع پرتابل آن از لحاظ وزن و اندازه اکسیژن ساز تفاوت دارند. در این مدل دستگاه دارای باتری با شارژ داخلی است. همچنین آن را می‌توانید هم از طریق برق شهری و هم در داخل اتومبیل شارژ نمایید. اجاره دستگاه اکسیژن ساز پرتابل نیز همانند نوع ثابت آن امکان‌پذیر می‌باشد. استفاده از مدل متحرک نیز برای بیماران تنفسی که باید حرکت داشته باشند، بسیار مناسب است.

اجاره دستگاه اکسیژن ساز

دستگاه اکسیژن ساز از چه اجزایی تشکیل شده است؟

۱-فیلترها:

این فیلتر ها بر دو نوع هستند:

فیلتر اول از جنس ابر صنعتی یا به‌بیان تخصصی پلی اورتان می باشد که وظیفه‌ی آن جذب کردن گرد و خاک موجود در هواییست که با عنوان هوای ورودی به درون دستگاه راه پیدا می‌کند. این فیلتر قابلیت شستشو داشته و شما می‌توانید برای آرامش خیال هفته ای یکبار آن را با آب خالی و بدون استفاده از شوینده ی خاصی شست و شو دهید توجه داشته باشید که استفاده از شوینده می‌تواند مخرب باشد.

فیلتر دوم جنسی مانند کاغذ دارد که می‌تواند اندازه‌ها و شکل های متفاوتی داشته باشد که با توجه به برند تولید کننده ی دستگاه و توانایی هر دستگاه که منحصر به‌فرد می‌باشد مدت زمان کارکرد متفاوتی دارد و بعد از آن باید تعویض شود.

فیلتر خروجی درواقع نوعی فیلتر آنتی باکتریال است. این به این معنا می‌باشد که وظیفه ی آن از بین بردن باکتری ها و ذراتیست که نباید در اکسیژن پزشکی وجود داشته باشد.

۲-کمپرسور هوا:

وظیفه ی کمپرسور هوا از دستگاه اکسیژن ساز مکش کردن هوای اتاق و اطراف دستگاه به درون آن و فشرده کردن این هوای ورودیست. کمپرسور در دستگاه های اکسیژن ساز بطور معمول از نوع پیستونی خشک می‌باشد. هوایی که توسط کمپرسورهوا به درون دستگاه وارد شده است بعد از آنکه از فیلتر هایی که پیش تر راجع به آن صحبت کردیم رد شود و پاکیزه گردد وارد کمپرسور شده و به آن فشار معین و تعیین شده ای وارد می‌شود و در آخر به درون سیلندرهای زئولیت وارد می‌شود.

کارکرد کمپرسور تولید کننده ی بیشترین صدا و ارتعاشیست که دستگاه اکسیژن در هنگام کار کردن از خود بروز می‌دهد. از آنجایی که این دستگاه مخصوص بیماران است سعی می‌شود که این صدا تا حد زیادی گرفته شود تا آرامش بیمار بهم نخورد. از بین بردن این سر و صدا با دو روش امکان پذیر است. اولی قرار گرفتن کمپرسور درون جعبه ای که این صدا را کم کند و دومی قرار دادن آن به روی فنر که به‌طور معمول روش دوم کارامد تر است چراکه قرار دادن در درون جعبه به مرور زمان از عمر دستگاه به شدت کم می‌کند.

3-شیر برقی یا دریچه متحرک:

این دریچه یک دریچه با چهار مسیر متفاوت است و درواقع مانند یک چهارراه عمل می‌کند. از یکی از مسیرهای موجود رابط بین کمپرسور و سیلندرهای زﺋولیت بوده و مسیر بعدی مربوط به خروجی اکسیژن می باشد. از طرفی هوای ورودی را به سیلندر های زﺋولیت می‌رساند و از طرف دیگر وظیفه ی مهم و قابل تامل خارج کردن نیتروژن از سیلندرها را انجام می‌دهد و بعد از آن آنرا بطور کاملا  دستگاه خارج می‌کند. و به دلیل اینکه دائما بین دو سیلندر زﺋولیت در حال جابجا شدن است به آن دریچه متحرک می گوییم.

۴-سیلندرهای زئولیت:

در دستگاه اکسیژن ساز دو سیلندر که از پودر های زﺋولیت که پیش‌تر مورد بحث واقع شد پر شده اند و همانطور که اشاره کردیم وظیفه تخلیص یا همان خالص کردن گاز اکسیژن را بر اساس روش نوسانات جذب سطحی بر عهده دارند و عملکرد آن بدین گونه است که گاز نیتروژن را جذب کرده و گاز اکسیژن را از بین تخلخل های خود عبور می دهد. بعد از اینکه گرانول ها از گاز نیتروژن اشباع شدند تخلیص اکسیژن در این ستون متوقف و در ستون دیگر آغاز می شود و دستگاه شروع به خارج نمودن گاز نیتروژن از ستون می کند و مجددا فرایند تخلیص از نو آغاز می شود.

زئولیت دستگاه اکسیژن ساز

مخزن اکسیژن:

بعد از خالص شدن گاز اکسیژن و خارج شدن آن از سیلندرها گاز اکسیژن در یک مخزنی به نام مخزن اکسیژن ذخیره می شود و در اینجا میزان فشار و غلظت اکسیژن توسط دستگاهی اندازه گیری می شود و سپس به خارج از دستگاه راهنمایی می‌شود.

فلومتر:

فلومتر در حقیقت شبیه به یک خط کش مدرج است که بر حسب لیتر بر دقیقه درجه بندی شده و وظیفه تنظیم گاز اکسیژن خروجی را بر حسب لیتر بر دقیقه (LPM) بر عهده دارد. فلومتر در قسمت خارجی دستگاه قرار دارد و فرد مصرف کننده از این دستگاه می تواند با چرخاندن یک شیر آن را به راحتی تنظیم کند نکته بسیار مهم که قابل توجه هست اینکه در موقع کار دستگاه اکسیژن ساز شیر چرخان فلومتر را نباید آنقدر باز کرد که توپک داخل آن از خط قرمز بالای درجه بندی عبور کند زیرا این مورد می‌تواند برای بیمار خطرناک باشد و همچنین به دستگاه نیز آسیب برساند.

در قسمت خروجی دستگاه اکسیژن ساز، لیوان مرطوب کننده  قرار دارد که اکسیژن خروجی از داخل آن عبور کرده و مرطوب می گردد . مقدار آب مورد نیاز لیوان مرطوب کننده اکسیژن ساز بر روی آن مشخص شده و نباید کمتر یا بیشتر از این مقدار آب در لیوان ریخت. آب مورد استفاده داخل لیوان مرطوب ساز نمی‌تواند آب معمولی شیر باشد و فقط آب مقطر (یا آبی که از دستگاه تصفیه آب خانگی بدست می آید) ریخته شود و هر هفته یکبار سوراخهای نازل شلنگ داخل لیوان ،جرم زدایی شده (سرکه سفید) و یا توسط سوزن ، سوراخهای آن باز گردد.

نکته: برای استفاده بهینه از لیوان مرطوب کننده اکسیژن ساز و حفظ بهداشت باید آب لیوان هر روز و یا دو روز یکبار به صورت کامل تعویض شود.

استفاده از دستگاه اکسیژن ساز

دستگاه‌های اکسیژن ساز از طریق برق شارژ می‌شوند. این دستگاه دارای قابلیتی است که با قطع برق، هشدار افت اکسیژن و میزان خلوص آن را می‌دهد. افرادی که به اختلالات تنفسی دچار شده‌اند و یا باید از اکسیژن بالای ۲۱ درصد استفاده کنند، باید از دستگاه اکسیژن ساز استفاده کنند. علاوه بر مواردی که تاکنون عنوان کردیم، بیمارانی که به آپنه خواب دچار هستند نیز بسیار رنج می‌برند. این گونه افراد نه تنها برای خود و هم برای خانواده‌شان نیز مزاحمت ایجاد می‌کنند. زیرا آن‌ها در هنگام خواب به علت آن که به مغز آن‌ها اکسیژن نمی‌رسد، صداها و خرناس‌های بلندی می‌کنند. هم برای بیمار و هم اعضای خانواده نیز شرایط استرس‌زا را ایجاد می‌کند. شما نیز می‌توانید با اجاره دستگاه اکسیژن ساز، خواب آرام و راحتی را داشته باشید.

اجاره دستگاه اکسیژن ساز

تاثیر اکسیژن با خلوص بالا روی بدن:

استفاده از دستگاه های اکسیژن ساز باعث می شود تا روند پیری زودرس کند شود و در مواقعی جلوی این فرایند گرفته شود.
وجود دستگاه تولید اکسیژن ، باعث کاهش استرس و تنش برای بیمار و نزدیکان او خواهد شد
برای خانم های باردار استفاده از دستگاه ساخت اکسیژن ، امری مفید است که به سلامت جنین کمک میکند و باعث رشد بهتر آن می شود
زیرا هر چه اکسیژن خالص و تمیز تری در خون مادر وجود داشته باشد ، همان اکسیژن در بدن جنین هم وجود خواهد داشت.
از دیگر مزایای استفاده از دستگاه اکسیژن ساز، بهبود عملکرد شش های آسیب دیده افراد و همچنین بالا رفتن طول عمر فرد و همچنین بهبود سیستم حافظه او است
استفاده از اکسیژن فشار بالا از قدیمی ترین راه هایی است که برای درمان بیماری های تنفسی مورد استفاده قرار می گیرد.
از رایج ترین علت های استفاده از اکسیژن فشار بالا به وجود آمدن آمبولی هوا در بدن افراد است.
آمبولی که بیشتر در بدن غواصانی اتفاق می افتد که از عمق های زیاد با سرعت بالا به سمت سطح آب می آیند نوعی اختلال است که در آن حباب های کوچکی از هوا در خون به وجود می آید و مانع رسیدن صحیح اکسیژن و خون به اعضای مهم و حیاتی بدن می شود
این امر در برخی موارد ، حتی به مرگ افراد خواهد شد
در چنین شرایطی ، استفاده از اکسیژن فشار بالا باعث می شود که حباب های موجود در رگ ها بسیار کوچک شوند ، طوری که نتوانند تاثیری در خون رسانی به اعضای بدن بگذارند و سیستم خون رسانی بدن دوباره به حالت قبل برگردد.

نحوه عملکرد دستگاه اکسیژن ساز چگونه است؟

ابتدا هوای اطراف از طریق دستگاه اکسیژن ساز از طریق کمپرسور با استفاده از فیلترهای اولیه و ثانویه عبور می کند. سپس از طریق دهنده کمپرسور، پس ازآن که از لوله های مسی خنک کننده و fan عبور می کند، وارد قسمت ورودی شیر برقی می شوند. در این مرحله شیر برقی با استفاده از بلوک و قابلیت سوئیچ هوای ورودی را میان 2 مخزن اکسیژن ساز جا به جا می کند. هوای ورودی نیز پس از عبور از زئولیت تفکیک سازی می شود. سپس ناخالصی های هوا به مخزن دفع می رود و اکسیژن باقی مانده در صورتی که زئولیت مرغوب باشد به 97 درصد نیز می رسد. در ادامه به مخزن فشار شکن می رود و توسط رگلاتور به فلومتر انتقال داده می شود. در این مرحله با استفاده از مانومتر میزان خروجی مبنی بر لیتراژ دستگاه 8،5،3 و 10 لیتری توسط کاربر تنظیم می شود. در نهایت به خروجی لیوان مرطوب کننده انتقال داده می شود.

سرویس دستگاه های اکسیژن ساز

خرید و اجاره دستگاه اکسیژن ساز

امروزه بسیاری افراد به علت بیماری‌های مختلفی خصوصا بیماری کرونا از مشکلات تنفسی رنج می‌برند. تعداد بسیاری از این بیماران می‌توانند از طریق خرید و یا اجاره دستگاه اکسیژن ساز در خانه درمان شوند. اکسیژن نوعی گاز است که ۲۱ درصد از هوای اطراف ما را گرفته است. بدن ما نیز برای زنده ماندن نیز به این هوا نیاز دارد. بدن به تنهایی نمی‌تواند خود این اکسیژن را تولید کند و روش دیگری برای اکسیژن‌رسانی وجود ندارد. به همین دلیل پزشک شما درمان از طریق دستگاه اکسیژن ساز را توصیه می‌کند.


نکات مهم هنگام از دستگاه اکسیژن ساز

دستگاه اکسیژن ساز را در محیط‌هایی که گرد و غبار زیادی در آن‌ها وجود دارد، قرار ندهید. مکان‌هایی مانند کنار پنجره و یا بر روی موکت یا فرش که پرز دار می‌باشند.

دستگاه را حداقل سه متر دورتر از وسایلی مانند بخاری، رادیاتور، شومینه، پرده و… قرار دهید.

دستگاه را در فضایی به غیر از اتاق مانند تراس یا حیاط قرار ندهید.

دستگاه را به دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید.

دستگاه را با فاصله حداقل ۲۵ سانتی متر از دیوار و یا دیگر اثاث خانه قرار دهید.

اکسیژن سازها برای آن که اکسیژن تولید کنند، نیاز به هوای محیط دارند. بنابراین آن‌ها را نباید در مکان‌هایی مانند کمد نگهداری کنید. همچنین اختلال در مکش هوای اکسیژن ساز می‌شود.

دستگاه را همیشه باید به صورت ایستاده استفاده و نگهداری کنید.

هنگام تمیز کردن دستگاه، توجه کنید دستگاه در برق نباشد. برای تمیز کردن آن از پارچه‌ای که به مواد شوینده رقیق آغشته شده است، استفاده کنید.

برای بهره وری بیشتر نیز لیوان مرطوب کننده دستگاه اکسیژن ساز را یک روز در میان تعویض نمایید.

لیوان مرطوب کننده را نیز هفته‌ای یک بار با استفاده از سرکه و آب بشویید.

اجاره دستگاه اکسیژن ساز

اجاره دستگاه اکسیژن ساز

اجاره دستگاه اکسیژن ساز  (Oxygen Concentrator) یکی از مهمترین درخواست هایی است که امروزه به دلیل شیوع بیماری کرونا بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. اصولا با توجه به اینکه ریه ها بعد از مدتی بهبود پیدا میکنند و به وضعیت عادی برمیگردند، استفاده از دستگاه اکسیژن ساز بصورت مداوم انجام نمیشود، و با توجه به قیمت خرید دستگاه ها، خرید آنها مقرون به صرفه نیست و اجاره دستگاه اکسیژن ساز بصرفه تر خواهد بود.

اگر نیاز به اجاره این دستگاه دارید، اکسیران می تواند به شما کمک کند تا بهترین دستگاه ها را با قیمت مناسب به صورت شبانه روزی، هفتگی و ماهانه کرایه کنید.

لازم به ذکر است که اکسیران  یکی از معتبر ترین شرکت های اجاره تجهیزات پزشکی در ایران است و ضمنا تمامی دستگاه ها دارای استاندارد های لازم هستند و به بیمارتان کمک می کنند تا با تامین اکسیژن به زندگی خود ادامه دهد بدون اینکه عوارضی داشته باشد.

شما میتوانید جهت راهنمایی بیشتر در خصوص انتخاب دستگاه اکسیژن ساز با تیم پشتیبانی اکسیران  بصورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

خرید دستگاه اکسیژن ساز 5 لیتری دیجیتال لانگفیان مدل JAY–5Q

مزایا و فواید دستگاه اکسیژن ساز اجاره ای

با استفاده از این دستگاه ها شما می توانید از مزایای زیادی بهره مند شوید که در اداه تک تک آن ها را بیان می کنیم:

  • اکسیژن مرطوب و خشک مورد نیاز بدن تامین می شود
  • قبمت بسیار به صرفه تر از خرید اکسیژن ساز
  • پوست شفاف می شود و از پیری جلوگیری می کند
  • برای افراد سیگاری موجب ترمیم ریه می شود
  • موجب افزایش عمر و همچنین بهبود حافظه می شود
  • به تمامی سلول ها و بافت های بدن خون رسانی می شود
  • موجب بهبود عملکرد مغز می شود و توانایی آن را افزایش می دهد
  • بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.
  • می توانید مطمئن باشید که یک دستگاه تولید کننده اکسیژن بهداشتی دارید
  • کاهش استرس بیمار برای تامین اکسیژن بدن

 

نکات مهم برای اکسیژن ساز خانگی

قبل از اجاره اکسیژن ساز خانگی از هر نوعی به موارد زیر دقت کنید:

  • دستگاهی را انتخاب کنید که میزان خلوص اکسیژن آن بین 93 تا 95 درصد باشد. اگر کمتر باشد احتمال دارد بیمار دچار تنگی نفس شود.
  • دستگاهی را انتخاب کنید که صای کمپرسور آن حداکثر 40 دسی بل باشد.
  • داشتن سیستم هشدار می تواند شما را به محض کم شدن خلوص اکسیژن مطلع کند.
  • امکان مرجوع دستگاه به دلیل کیفیت پایین وجود داشته باشد.
  • میزان مصرف انرژی در بهترین حالت باید در سطح A باشد.
  • داشتن نبولایز برای مصرف داروهای استنشاقی می تواند به بیمار کمک کند.

دستگاه اکسیژن ساز چیست؟

 

دستگاه اکسیژن ساز یک دستگاه پزشکی ساخته شده برای بیمارانی با مشکلات تنفسی است. و یکی از اصلی ترین دستگاه ها از فهرست تجهیزات پزشکی میباشد.

زمانی که بیماری دچار مشکلات تنفسی باشد، میزان اکسیژن سطح خونش کاهش پیدا کرده و با تنگی نفس همراه خواهد شد. اکسیژن ساز ها با گرفتن هوای محیط و ذخیره کردن این هوا در داخل محفظه های مخصوص باعث خواهند شد که بیمار با هر تنفس اکسیژن بیشتری را دریافت نماید.

جهت بررسی میزان اکسیژن سطح خون شما میتوانید از دستگاه پالس اکسیمتر استفاده نمایید.

دستگاه های اکسیژن ساز در انواع مدل هایی که در ادامه بررسی خواهیم نمود مناسب افراد با بیماری های مزمن ریوی (COPD)، افرادی که ریه آنها با درصد زیادی توسط ویروس کرونا درگیر شده، بیماران با مشکلات قلبی و بیماران آسمی می‌باشد.

حتما به اینکه توجه داشته باشید استفاده از دستگاه اکسیژن ساز برای افرادی که دچار بیماری نیستند به هیچ عنوان توصیه نمیشود! اجاره دستگاه اکسیژن برای کرونا ، امیکرون ، افراد مبتلا به آسم و بیماری های ریوی استفاده میگردد.

تعمیر دستگاه اکسیژن ساز چگونه انجام می شود؟

پرکاربردترین دستگاه های اکسیژن ساز

پرکاربردترین دستگاه های اکسیژن ساز بر اساس لیتر در انواع ۵ لیتر، ۸ لیتر و ۱۰ لیتر در بازار موجود می‌باشند. توجه داشته باشید که میزان لیتر دستگاه ها بر اساس میزان اکسیژن خون بیمار مشخص خواهد شد، بطور مثال اگر سطح اکسیژن خون بیمار ۹۰٪ باشد، دستگاه اکسیژن ساز ۵ لیتری مناسب خواهد بود. در صورتی که سطح اکسیژن خون بیمار ۸۰٪ باشد، دستگاه ۵ لیتری مناسب این بیمار نیست و باید از دستگاه ۱۰ لیتر استفاده شود.

در ادامه بیشتر هر کدام از دستگاه ها را بررسی خواهیم کرد:

دستگاه اکسیژن ساز 5 لیتری

تمامی برندها این حجم را دارند و بیشتر برای بیمارانی است که مشکلات ریوی در سطح خفیف دارند. شما می توانید بسته به نیازتان به صورت 24 ساعته از آن استفاده کنید بدون اینکه مشکلی برایتان پیش بیاید. اگر شما نیاز به این مدل دارید تمامی برندها را برایتان مهیا کردیم که رضایت مشتریان از آن ها زیاد بوده و مرتب شارژ شده اند. امکان کرایه به صورت هفتگی و ماهانه وجود دارد.

دستگاه اکسیژن ساز 8 لیتری

اکسیژن ساز  ۸ لیتری با تولید ۸ لیتر اکسیژن در دقیقه مناسب بیمارانی است که مشکلات ریوی در سطح متوسط دارند. دستگاه های ۸ لیتری رایج ترین انواع اکسیژن ساز هستند و بیمار میتواند بصورت ۲۴ ساعته از آن استفاده نماید.

دستگاه اکسیژن ساز 10 لیتری

اکسیژن ساز ۱۰ لیتری مناسب بیمار های با درگیری ریه شدید است، بیشتر دستگاه های ۱۰ لیتری از برندهای آمریکایی می‌باشد. زمانی که فرد در وضعیت حاد درگیری ریوی قرار دارد می تواند از این محصول استفاده نماید.

الارم های هشدار دهنده این دستگاه ها دقت بالایی دارند.

 

دستگاه اکسیژن ساز خانگی چیست؟

دستگاه اکسیژن ساز خانگی مناسب بیمارانی است که در منزل بستری هستند و جهت بهبود مشکلات ریوی خود از دستگاه اکسیژن ساز استفاده میکنند نه درمان! خبر خوبی که باید به ساکنین تهران بدهیم این است که اکسیران  این امکان را فراهم کرده که اجاره تمامی دستگاه های اکسیژن ساز خانگی خود را در هر منطقه ای که باشید به صورت رایگان بوجود آورده است. فرقی نمی کند در غرب، شرق، شمال یا جنوب تهران باشید. کافی است با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید و محصولتان را سفارش دهید. در کمتر از یک ساعت دستگاه را درب منزل خود دریافت می کنید.

اجزا و قطعات اکسیژن ساز

این دستگاه دارای قطعات مختلفی است که هر کدام را در ادامه به صورت مختصر برای شما توضیح می دهیم:

  • فیلترهای ورودی و خروجی: کار این قطعه این است که قبل از ورود هوا به دستگاه تمامی گرد و غبارها را بگیرید. شما باید   حتما این قطعه را هفته ای دو بار تمیز کنید و در صورت نیاز تعویض شود.
  • نازل اکسیژن: یک لوله بسیار باریک است که اکسیژن فشرده شده واردش می شود و بعد به یک دو شاخه تبدیل شده و وارد دهان و بینی فرد می شود.
  • سیلندرهای زئولوئیت: این سیلندر وظیفه دارد که اکسیژن خالص را تولید کند. در واقع نیتروژن و آرگون را جذب می کند و اکسیژن خالص را بر می گرداند.

نحوه کار دستگاه اکسیژن ساز

روند کار اکسیژن ساز به این صورت است که ابتدای هوای اطراف از طریق یک پمپ به درون دستگاه وارد می شود. سپس، به کمک پورد زئولیت، نیتروژن و آرگون را جدا کرده و تنها اکسیژن باقی می ماند. بعد از این مرحله، نوبت به فشرده کردن اکسیژن میرسد که این کار را یک کمپرسور انجام می دهد. این فرایند باید به گونه ای انجام شود که در صد خلوص اکسیژن 94 و میزان فشار آن 320 میلی متر جیوه باشد. در مرحله آخر این اکسیژن از طریق یک لوله به دهان و بینی بیمار وارد می شود.

تعمیر دستگاه اکسیژن ساز

انواع دستگاه اکسیژن ساز کدام است؟

در این بخش انواع دستگاه های موجود در این حوزه را به شما معرفی می کنیم تا یکی از آن ها را انتخاب کنید. هر کدام از این دستگاه ها مزایا و معایبی دارند که باید متناسب با نیازتان و همچنین تجویز پزشک معالج یکی را اجاره کنید. با ما همراه باشید.

اکسیژن ساز ثابت

این دستگاه دارای 4 چرخ می باشد و می توانید به راحتی در هر جایی که استفاده می کنید، جا به جا کنید. این وسیله به طور متدوام و پالسی اکسیژن تولید میکند که معمولا برای افرادی که سطح اکسیژن خیلی کمی دارند این دستگاه پیشنهاد می شود زیرا باید به صورت پیوسته به آن ها متصل باشد. مزیت خوبی که دارد قابلیت جا به جای آسان آن هاست که متناسب با جای بیمار می توانید عوض کنید. همانطور که در تصویر زیر میبینید ابعاد این دستگاه کوچک است که فضای کوچکی را در بر میگیرد بنابراین برای استفاده در منزل بسیار مناسب است. در واقع بهترین نوع دستگاه برای استفاده در منزل نوع ثابت آن است.

اکسیژن ساز قابل حمل

تقریبا می توان گفت که این دستگاه محبوب ترین مدل است زیرا می توانید به دلیل وزن کم حتی آن را به بیرون از خانه ببرید و با خود حمل کنید. خیلی از بیماران تنفسی دوست دارند که در طول روز به بیرون بروند و این دستگاه می تواند به آن ها کمک زیادی کند زیرا هم سبک است و هم دارای یک باتری است و با شارژ آن قابلیت استفاده در بیرون را نیز دارید. علاوه براین دارای دو مدل شارژی و پالسی است که تفاوت آن ها در میزان انتقال اکسیژن است. میزان عمر باتری در اکسیژن ساز ها با هم متفاوت است و باید در انتخاب باتری توجه ویژه ای داشته باشید. در این دستگاه میتوانید میزان اکسیژن را مطابق با نیاز بیمار خود تغییر دهید.

اکسیژن های پرتابل یا قابل حمل بسیار مناسب افرادی است که فعالیت بیرون از خانه دارند و این اکسیژن ساز دوشی به شما کمک میکند که در حین سفر ، خرید و سایر کار های روزانه به راحتی از مزایای اکسیژن ساز استفاده کنید.

اکسیژن ساز خانگی

دستگاه اکسیژن ساز خانگی نیز یکی از موارد پر مصرف است که در خانه می توانید از آن استفاده کنید. شما باید دستگاه را در جایی قرار دهید که نزدیک پریز برق باشد تا بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید. میزان اکسیژن تولید شده برای این مدل دستگاه حدودا 3 تا 10 لیتر در دقیقه می باشد که به گنجایش های مختلف این دستگاه بستگی دارد.. عیبی که محصولات این مدل دارند این است که با رفتن برق از کار می افتد و باتری ندارند و به دلیل اینکه مستقیما به برق شهری وصل میشوند بر عکس مدل های دیگه این دستگاه، توانایی جابجایی و حمل این در این مدل وجود ندارد.

دستگاه اکسیژن ساز مخصوص بیماران کرونایی

با توجه به درگیر شدن ریه در اثر ویروس کرونا، دستگاه های اکسیژن ساز مناسب بیماران کرونایی نیز می‌باشد. بسته به میزان درگیری ریوی و سطح اکسیژن خون انتخاب دستگاه برای بیماران کرونایی متفاوت می‌باشد.

آیا امکان اجاره شبانه روزی اکسیژن ساز وجود دارد؟

بله خدمات ما در اکسیران  به صورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته میباشد تا در هر ساعت شبانه روز پذیرای شما و بیماران عزیزتان باشیم. ضمنا توجه داشته باشید که  قیمت اجاره دستگاه اکسیژن ساز شبانه روزی به دلیل نوسانات قیمت مشخص نیست ولی اگر می خواهید مطلع شوید با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید  تا در جریان روند پشتیبانی و تدارکات لازم قرار بگیرید

اکسیژن ساز کار کرده گرین لایف ۳ لیتری

اجاره دستگاه اکسیژن ساز

همان طور که اشاره کردیم، این دستگاه برای بیمارانی که مشکلات تنفسی دارند، بسیار ضروری و مهم است. البته دستگاه‌های مختلفی برای اکسیژن‌رسانی وجود دارد که اکسیژن سازها یکی از آن‌ها محسوب می‌شوند که بهره وری بالایی نیز دارند. با پیشرفت تکنولوژی و جدیدترین فناوری‌های روز، اکسیژن سازها بهترین روش برای اکسیژن تراپی بیماران می‌باشند. وزن این دستگاه‌ها کمتر از ۲۰ کیلوگرم می‌باشد. با استفاده از دستگاه‌های اکسیژن ساز، بیش از ۹۵ درصد از اکسیژن برای بیماران به خوبی تامین می‌شود. اکنون، تیم اکسیران اجاره دستگاه اکسیژن ساز را برای سهولت و درمان بیماران نیز فراهم کرده است. شما عزیزان می‌توانید برای اجاره این دستگاه‌ها و یا تعمیر تجهیزات پزشکی از طریق راه‌های ارتباطی با متخصصین و کارشناسان اکسیران در تماس باشید. تیم ما به صورت شبانه روزی برای سلامت شما عزیزان تلاش می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه